Bu Blogda Ara

29 Temmuz 2011 Cuma

E-kitap okuyucular ve Reeder Lite


Önce Kindle’ı gördük 4 yıl önce, aklımız şaştı. Umursamıyormuş gibi yaptık, kitap basılı olmalı dedik, koklamalıyız dedik, sayfaların arasına yaşanmışlık karışmalı, tatil dönüşünde içinden kumlar dökülmeli dedik. Amazon’un Türkiye’ye Kindle’ı göndermediğini öğrenince daha da rahatlayıp daha çok atıp tuttuk.

Sonra bu e-kitap okuyucu işi yayılmaya başladı. Türkiye’de muhtelif markalar satılır oldu ama ateş pahasına. Bu sefer de “bu para verilir mi?” dedik.
Ama bir yere kadar. Her yola çıkışta bavulun yarısının kitap dolu olmasından, kaya kıvamına gelen  çantalarımın  omuzlarımı çökertmesinden sıkıldım. Son 1 yıldır Amazon’a kaç defa yazdım -evet evet Amazon müşteri hizmetleri beni manyak sanıyor büyük ihtimalle- Türkiye’ye göndermiyorlar, Kindle’ı Amerika’dan alsam dahi Türkiye’den kitap yükleyemeyeceğimi söylüyorlar.  Amazon’dan sekince Nook için Barnes&Noble’a dadandım, yetmedi e-kitap almak için pek sevdiğim Kobo ile uğraştım, yok hiç biri Türkiye’ye göndermiyor.
Bir yandan internet Türkiye’den Kindle’ın nasıl kullanılacağını anlatan yazılarla dolu…öyle mi böyle mi derken Teknosa’da kampanya gördüm, alışverişe %10 Bonus. Reeder denen marka da Reeder Lite diye  birşey çıkarmış, 299 TL. Dayanamadım aldım.
Öncelikle niyetiniz varsa iyi araştırın, gözlerinizin löp diye önünüze düşmemesi için iyi bir teknolojiye ihtiyacınız var. Şu anda Türkiye’de dandik tablet PC’ler e-kitap okuyucu diye satılıyor, çoğu dijital çerçeveden az hallice.    Reeder Lite’da e-mürekkep (e-ink) denen teknoloji kullanılmış, yani olması gereken teknoloji.
Evet kötü bir fotoğraf oldu ama ne yapalım
Reeder Lite’da kablosuz internet bağlantısı yok, ama zaten böyle bir alette wi-fi olsa neye yarar, her harfe basmak için bir ömür geçer. Sözlüğünden felan da medet ummayın, hem yetersiz hem de kullanımı zor.
Cihazı USB portundan PC’ye bağlayıp kitapları aktarabiliyorsunuz,  şu ana dek desteklemediği hiç bir format görmedim, herşeyi çatır çatır açıyor. Bir kitabı  aktarmak 10 saniye civarında sürüyor.  Üstünde 2 GB hafıza var, yani cücük kadar şeye neredeyse 2000 kitap sığıyor şaka gibi. Evde bir kütüphaneye bir alete bakıp duruyorum, niyeti bozmak an meselesi. Internetten kitap sipariş verdim, gelmesini bekliyorum diye de birşey yok, istediğin kitabı seç, al, indir, yükle herhalde 1 dakika falan sürüyor. Benim okuma tempomla -ki hiç fena değildir- pil yaklaşık 2 hafta gidiyor! SD kart desteği de var. Daha ne isterim…
İlk başta sayfa çevirme efektini insan biraz yadırgıyor ama 2-3 günde buna da alışılıyor. Korsana yenik düşen ülkemde e-kitap olayının yaygınlaşmasının ne demek olacağı da ayrı bir sıkıntı ama yapacak birşey yok. 200 gramlık hemen hemen A5 boyundaki bir alette şu an için 20′den fazla kitabım var, yanımdan hiç ayırmıyorum, sanırım aşık oldum.
Benim cücük kadar Reeder’ımda soldakinden daha fazla kitap var
Özetle e-kitap okuyucu çok faydalı bir icat.  Eğer  maksat dümdüz kitap okumaksa Reeder Lite da kesinlikle işinizi görür.
Bu arada önümüzdeki hafta da Yabuz’un Kindle’ı geliyor, kıyaslayacağım bakalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder